کتاب زبان آموزی کودکان پیش دبستانی (با تأکید بر زبان دوم و مناطق دوزبانه) اثر فریده عصاره و مونا بافته مورد نقد و بررسی قرار گرفت. این کتاب در پنج بخش و شانزده فصل تنظیم و در 136 صفحه توسط انتشارات مدرسه چاپ شده است. در بخش اول کتاب که در چهار فصل تنظیم شده است، بیشتر به ویژگیهای زبان، تعاریف، مهارتهای زبانی و توانش زبانی و ارتباطی پرداخته شده است. بخش دوم کتاب در دو فصل و با موضوعات برنامه درسی زبان آموزی کودکان پیش دبستانی فارسی زبان و دوزبانه اختصاص دارد. چگونگی طراحی و تولید یک فعالیت یادگیری و مراحل آن موضوعی است که در بخش سوم کتاب و در سه فصل به آن پرداخته شده است. عوامل و شرایط زبان آموزی و روشهای آموزش زبان از موضوعاتی است که نویسندگان در بخش چهارم و پنجم و در هفت فصل به آن پرداخته اند. در قسمت تحلیل و ارزیابی متن توضیحات بیشتری در خصوص محتوای فصلها ارائه خواهد شد.